ПРОФЕСИОНАЛНА ГИМНАЗИЯ ПО
ТРАНСПОРТ
„КОСТА ПЕТРОВ” – С. БОРОВАН, ОБЛ. ВРАЦА
ул.
Рашо Трифонов, № 2, тел.09147/20-25, 09147/21-28, факс.09147/25-87,
e-mail:
pg_borovan@abv.bg , www.pgt-borovan.org
Утвърдил...................
подпис
Директор...............
име и презиме
ДОКЛАД
от проведено самооценяване
на
Професионална гимназия по Транспорт „ Коста Петров
„ в с.Борован.
За учебната 2011/2012година
- Цел
на самооценяване
Да направи оценка на
осъществяваното професионално образование и обучение спрямо действащите
стандарти като използва процеса на самооценяване,по този начин да насърчи екипа
на училището към усъвършенстване на качеството на предлаганото професионално
образование и обучение на учениците.
- Обща
информация за условията, при които работи Професионална гимназия по
Транспорт „ Коста Петров /
Приложение №1/
В Професионална гимназия по транспорт „ Коста
Петров с. Борован се обучават 177 ученици в дневна форма на обучение в следните
специалности:
„ Автотранспортна техника” / 4 паралелки/, „ Малък и среден бизнес” / 4
паралелки/. Училището предлага възможност за самостоятелна форма на обучение,
40 ученици в следните специалности: „ Автотранспортна техника” , „ Малък и
среден бизнес” и „Офис-секретар”.
Всички учители в училище са
правоспособни по учебни предмети, от тях 1 е с V ПКС, 5-ма с ІV ПКС и 1 с ІІ
ПКС.
- Налични
ресурси
3.1.
Човешки
ресурси
-
19 учители -
всички учители в училище са правоспособни по учебни предмети, от тях 1 е с V
ПКС, 5-ма с ІV ПКС и 1 с ІІ ПКС; средната възраст на педагогическия екип е 51
години, като 16% от тях са над 60години
-
8 служители в администрация
3.2.
Материални
ресурси:
В сградата на училището са
разположени 19 учебни кабинета , два от тях са обособени като компютърни
кабинети, един от кабинетите е приспособен за обучение БД /Безопасност на
движението/. Кабинетите са в добро състояние, но е необходимо модернизиране.
Гимназията има физкултурен салон, наскоро ремонтиран, и игрище.
Гимназията има физкултурен салон, наскоро ремонтиран, и игрище.
Практическото обучение по специалност „Автотранспортна техника” се провежда
в специализирани учебни работилници. В гимназията има и лицензиран Учебен
център за обучение на водачи на МПС
–категория А и В.
3.3.
Финансови
ресурси
-
издръжка
на един ученик от специалност „ Малък и среден бизнес” 1230 лв.
-
издръжка
на един ученик от специалност „Автотранспортна техника” 1924 лв.
-
средна
работа заплата в училището – 609 лв.
-
средна
работа заплата за педагогически
персонал - 683 лв.
-
средна
работа заплата за административен
персонал - 433 лв.
-
средства
от собствени приходи /от курсове за
категория В/– 1720 лв.
- Изследвани области, критерии и показатели,
скала на оценяване.
Самооценката на гимназията се извършва във
всички области, посочени в Приложение № 3 и скала за оценяване / Приложение
№2/.
- Резултати от самооценяването по области /
Приложение 3/
В резултат на проведеното самооценяване се получиха
следните резултати:
Област :
Ø
Училищен
мениджмънт 15,15 т.
Ø
Училищна
среда 9,30 т.
Ø
Обучение
и учене 28, 15т.
Ø
Училищно
партньорство 8,70т.
Според скалата
крайната оценка е добра – 61,30т.
- Анализ на получените резултати
В гимназията има
разработена училищна стратегия за повишаване качеството на предлаганото ПОО,
съдържаща визия, приоритети, цели и дейности. Участваме активно в национални,
евпропейски и други международни програми и проекти. Училището няма задължения.
Осигурени са всички нормативно регламентирани социални придобивки.
Педагогическият персонал участва редовно в квалификационнни форми, провеждат се
открити уроци и има създадени добри практики.
Спазват се всички изисквания на нормативните документи относно
правилното съхраняване на документацията, назначаването и уволняването на
служители, формирането на работната
заплата.
Училището
разполага с добра МТБ, осигурен е достъп за хора в неравностойно положение, има
охранителни камери. Учебно-възпитателният процес протича нормално, съобразно
изискванията на ЗНП, ППЗН и Правилник за вътрешния ред на училището.
Уроците се
планират съгласно ДОИ. В преподаването
по учебни предмети се използват разнообразни форми за оценка и проверка и интерактивни
методи за обучение. Учителите спазват изискванията на Наредба №3.
Учителите създават
атмосфера на доверие, могат да управляват поведението на учениците, де следят
за реда и спазването на Правилник за дейността на училището. Учениците имат
изградени умения за работа в екип, активно се включват в предлаганите форми на
извънкласна дейност.
От завършилите
ХІІ клас през учебната 2011/2012г. успешно са положили ДЗИ БЕЛ – 91%, ДЗИ История – 93,3%.
Относителният дял на успешно положилите и двата ДКИ е 86,04%. Относителният дял
на отпадналите и повтарящи ученици е 0%.
В областта „Училищно
партньорство” има изградено такова между преките участници в училщното
образование – изградени са методически обединения, осъществява се
междупредметна връзка, работи се с родителите на учениците.
Гимназията
осъществява добро взаимодействие с институциите в системата на Народната
просвета, териториалните органи на изпълнителната власт, органите за местно
самоуправление.
1.1.
Постижения
и добри практики в гимназията :
- област „Обучение
и учене”
Учениците от Професионална гимназия по транспорт „ Коста
Петров” с. Борован активно участват в извънкласни дейности, олимпиади и конкурси. Постигат значими успехи. Над 90% от
завършващите ХІІ клас се дипломират
успешно, а някои от тях са прието във висши учебни заведения.. Това е
доказателство за високо качество на ПОО.
Създадената училищна комисия за борба с
противообществените прояви изгради свой метод на работа, което се отразява
положително върху работата с проблемни ученици, проявите на агресия в училището
занчително намаляват.
-
област
„Училищно партньорство”
Уроците се планират съгласно ДОИ. В преподаването по учебни предмети се
използват разнообразни форми за оценка и проверка и интерактивни методи за
обучение. Учителите спазват изискванията на Наредба №3. Изградени са
методически обединения, осъществява се междупредметна връзка, работи се с
родителите на учениците.
Гимназията
осъществява добро взаимодействие с институциите в системата на Народната
просвета, териториалните органи на изпълнителната власт, органите за местно
самоуправление.
1.2.
Области,
нуждаещи се от подобрение
В област
„Училищно партньорство” да се засили работата за привличане на партньори от
бизнеса и стопанските организации в региона, което ще подобри качеството на
ПОО.
В област „ Училищна среда”, е необходимо модернизиране на материално –
техническа база в съответствие със съвременните тенденции в образованието.
Да изградим нормативна база за
работа с ученици със специални образователни потребности/предложение за
паралелка с първа степен на професионална квалификация.
Чрез алтернативни форми на
обучение – вечерна , задочна, индивидуална, както и организиране на курсове за
професионална квалификация, да се даде възможност на хора от различни възрасти,
живеещи в региона, да получат желаното образование и квалификация.
7. Приоритети за
следващо оценяване
В област
„Училищно партньорство” да се засили работата за привличане на партньори от
бизнеса и стопанските организации в региона.
Цел - подобряване
качеството на професионалното образование и конкурентноспособността на кадрите
на пазара на труда.
В област „ Училищна среда”, е необходимо модернизиране на материално –
техническа база.
Цел- привеждане на
МТБ в съответствие със съвременните тенденции в образованието.
Резюме от доклада
След проведената самооценка и извършен задълбочен анализ на резултатие
комисията направи следния извод:
Професионална гимназия по транспорт „ Коста Петров” е училище, в което
има изградени добри практики за преподаване и учене и формирана положителна
среда на взаимодийствие между учители и ученици. Притежава добра МТБ и
квалифициран педагогически и непедагогически персонал. Качеството на обучение е
на високо ниво и съобразено с ДОИ, ЗНП и ППЗНП. Над 90% от завършващите ХІІ
клас се дипломират успешно, част от тях
продължават обучението си във висши учебни заведения, другите се реализират на пазара на труда. Областите,
в които трябва да се съсредоточи работата в бъдеще са модернизиране на МТБ и
привличане на партньори от средите на
бизнеса и стопанските организации.
9. Приложение към докалада:
Приложение №1 – Примерни количесвени показатели за
средата, в която функционира ПГТ „Коста Петров” с. Борован
Приложение №2 – Области и критерии за самооценяване
на ПГТ „Коста Петров” с. Борован
Приложение №3 - Таблица за оценка по области, критерии
и показатели на ПГТ „Коста Петров” с.
Борован
Председател:………………..инж.Цветомила Христова
Членове: 1……………… инж.Даниела Стоянова
2……………….Даниела Велчовска
3……………..Галя Муцовска
4……………..Пламенка Николова
5……………..Петя Лазарова
6……………..Диана Абрамова
Няма коментари:
Публикуване на коментар